Head of Software Development-roolissaan Postin TecHubissa, Goran Gjorgievski johtaa ohjelmistokehitystä Suomessa. Hän toimii myös kaikkien ohjelmistokehittäjien esihenkilönä ja hallinnoi samalla ulkopuolisia konsultteja ja kumppaneita. Päivittäisessä työssään Goran tukee ja auttaa ohjelmistokehittäjiä. Hän on mukana uusien työntekijöiden rekrytoinneissa, perehdytyksessä ja ohjaamassa heitä oikeisiin rooleihin. Hän myös edistää työssään hyvää työskentelykulttuuria ja huolehtii ihmisistä. “Tuen työntekijöitä heidän tarpeissaan, se voi olla esimerkiksi sparraamista tai arkista keskustelua. Ajattelen, että roolini on olla monessa paikassa yhtä aikaa. Olen onnistunut työssäni, kun työntekijät eivät tarvitse minua tai he eivät huomaa, etten ole paikalla”, Goran kertoo.
Yhteistyössä on voimaa
Goranin työhön kuuluu paljon kehittäjien ja tiimien välisen yhteistyön tukemista ja mahdollistamista. Yksi esimerkki on OmaPosti-sovellus, joka on tiimien yhteisesti rakentama. OmaPostilla on yli miljoona aktiivikäyttäjää kuukaudessa, ja sen eniten käytettyä ominaisuutta, paketin toimituksen seurantaa, käytetään yli 3 miljoonaa kertaa kuukaudessa. Koska kaikki tiimit ovat yhteydessä toisiinsa, yhteistyön tekeminen on erittäin tärkeää. ”Ei ole väliä missä tiimissä työskentelet tai oletko meidän oma työntekijämme vai konsultti, sillä meillä kaikilla on yhteinen tavoite ja voimme oppia toinen toisiltamme. Ihmiset puhaltavat täällä yhteen hiileen”, Goran kertoo.
Itseohjautuvuus ja matala hierarkia
Goran todella nauttii työympäristöstään ja ihmisistä ympärillään. Hän sanoo, että postilaiset ottavat vastuuta ja ovat itseohjautuvia. Välillä ei edes huomaa työskentelevänsä suuressa organisaatiossa. Hänen mukaansa TecHubin organisaatiorakenne on hyvin matala ja kaikkia kohdellaan yhtäläisesti. ”Johtamistyylissäni keskityn tiimiläisten tukemiseen ja ohjaamiseen, jotta he voivat kukoistaa ja menestyä työssään. Tiimiläisteni hyvinvointi ja kannustavan työskentelykulttuurin luominen ovat kaikkein tärkeimpiä asioita. Uskon, että keskittyminen työntekijöihin ja heidän kasvuunsa johtaa viime kädessä myönteisiin asiakaskokemuksiin”, Goran avaa.